Sinu eest valvel!

Mai 2016

Mis on ühe valehäire hind?

  • Kuupäev: 06.05.2016
    Autor: Ene Raja

G4Si patrull

Nagu eelmisel korral lubasime, räägime igas uudiskirjas lahti ühe teema, mis meie hiljutise rahulolu-uuringu põhjal vajab klientide arvates põhjalikumat selgitamist. Seekord on fookuses valehäired. 

Valehäire on olukord, kus turvafirma saab signaali, et toimunud on sissetung, ehkki tegelikult põhjustas häire hoopis midagi muud. Kui kliendi tellitud teenus sisaldab patrullekipaaži reageerimist, sõidab patrull sündmuskohale ka valehäire korral. Ehkki paljude jaoks osutub patrulli asjata väljasõit parajaks peavaluks, ei saa turvaettevõte ohutuse huvides ka kuidagi teisiti käituda.

Kas koristaja või kostümeeritud varas?

Miks siis ikkagi sõidab patrull kohale ka valehäire korral? Kas turvaettevõtte moodsad seadmed ei võimalda häire põhjust kindlaks teha? Vastus on, et me võime küll häire põhjust teada, aga kas see kujutab endast ohtu või mitte, peab meile ütlema klient. Toome ühe näite: G4Si pakutav nutikas valvesüsteem Väikeäri Nutivalve saadab häire korral foto sündmuskohalt nii kliendi nutiseadmesse kui G4Si juhtimiskeskusesse. Võime fotolt näha, et ruumis liigub ringi vormiriietes ja põllega inimene, kes meenutab kangesti koristajat. Kas tegu on aga kliendi uue koristajaga, kes ei teadnud valvesüsteemi koodi, või hoopis oskusliku vargaga, kes valis hoolega oma kostüümi? Seda vastust teab ainult klient. Kui temalt ei õnnestu infot saada, on turvafirma otsus ette teada – riskide maandamiseks tuleb igal juhul saata kohale patrull.

Või üks teine, veelgi levinum olukord: G4Si juhtimiskeskus saab signaali, et valvesüsteem läks häiresse ja sellele järgnes kohe alarmi mahavõtmine. Kui seda tegi klient, peaks ta sellest kindlasti G4Si teavitama. Vastasel juhul ei saa me jälle kindlad olla, et tegu polnud tõelise häireolukorraga, ja saadame ohutuse mõttes kohale patrullekipaaži.

Valehäire

Valehäire karmid tagajärjed

Lisaks kliendile võib valehäire tekitada probleeme ka turvafirmale ja üldsusele laiemalt. Üürgav sireen häirib suure tõenäosusega naabreid, samal ajal aga võib mujal olla keegi, kes päriselt abi vajab. Kolm aastat tagasi päästis G4Si patrullekipaaži töötaja Otepääl ühe noormehe uppumissurmast. Mees jõudis õigel ajal sündmuskohale ainult tänu sellele, et tal polnud parajasti ühtegi väljakutset. Või siis teine juhus:  2014. aastal tuli G4Si Viimsi patrullekipaaži töötaja appi kepikõndi teinud naisterahvale, kes oleks võinud ilma temata langeda suure terjeri rünnaku ohvriks. Siit võib igaüks edasi mõelda, mis oleks  saanud siis, kui kummalgi juhul oleks patrull pidanud samal ajal tegelema hoopis mõne valehäirega.

Ja lõpetuseks kõige tavalisem, kuid sugugi mitte vähem murettekitav olukord – valeväljakutse tõttu pikeneb patrulli kohalesõiduaeg tõelise häirega objektile. G4Si jaoks on patrullekipaažide kiirus aga oluline prioriteet. Eestis oleme kõige kiiremad, jõudes sündmuskohale keskmiselt 6,5 minutiga. Anname selle lubaduse katteks koduvalve klientidele ka turvagarantii. Valehäired aga ei käi kokku meie olulise eesmärgiga, milleks on varga tabamine veel enne, kui ta jõuab sündmuskohalt põgeneda.

G4Si tehnik

Patrullekipaaži aeg maksab

Eespool kirjeldatud lugudest on näha, et patrullekipaaži aja raiskamine võib kurjasti kätte maksta. Valehäirete maksustamine on üks võimalus, kuidas suunata valveteenuse kasutajaid vastutustundlikule käitumisele. On oluline aru saada, et valehäire ei ole lihtsalt mingi tüütu nähtus, vaid sellel võivad olla tõsised tagajärjed.

Lisaks kaasneb iga valehäirega turvaettevõtte jaoks põhjendamata kulu. Kui üks klient põhjustab palju valehäireid, on kaks varianti:

  • valehäire maksab kinni selle põhjustanud klient,
  • valehäire kulud kannab turvafirma, kuid lõpuks jaotub see solidaarselt kõigi valveteenuse kasutajate vahel, kajastudes teenustasus. Mida rohkem on valehäireid, millega meil tegeleda tuleb, seda rohkem patrullekipaaže töös hoidma peame, et tagada teiste objektide sujuv teenindamine. Suurem kogus patrullekipaaže teeb aga teenuse kallimaks, mis ei ole lõppkokkuvõttes ei klientide ega G4Si huvides.

Kokkuvõttes, et kõigil oleks vähem muret, tuleks esmajoones tegeleda hoopis valehäiret andva süsteemiga ja valehäire tekitajad kiiremas korras likvideerida. Loe siit, mis on valehäirete levinuimad põhjused ja kuidas neid kõrvaldada.

Meie kogemus näitab, et pea alati on valehäire põhjuseks inimlik viga. Eksimusi ikka juhtub, kuid on tähtis meeles pidada, et valehäire korral on klient kohustatud kohe helistama G4Si juhtimiskeskusesse ja häire tühistama, vastasel juhul sõidab kohale patrullekipaaž. Kui valehäire põhjuseks on rikkis valvesüsteem, on mõistlik tellida G4Sist selle hooldus. Võta meiega ühendust või kutsu tehnik kohale, täites ära tellimisvormi




Ene Raja

klienditeenindusdivisjoni direktor
 
Kategooriad: Mai 2016  

Kommentaarid

  • Andres Virro | 14.05.2016
    Väga hariv, kuid mis valehäire hind siiski on?
Lisa kommentaar