Sinu eest valvel!

Aprill 2013

Häire põhjus - hooldamata seadmed

  • Kuupäev: 17.01.2012
    Autor: Viljar Vallner
Uuringufirma TNS Emor poolt 2011. aasta sügisel läbi viidud G4Si kliendirahulolu uuringust selgus, et ligi pooled klientidest on viimase aasta jooksul kokku puutunud häiretega, mille põhjused on jäänud teadmata. Häired aga tekitavad rahulolematust nii Sinu perele, naabritele kui ka lähedastele, samuti on põhjuseta häired probleemiks turvafirmale.

G4Si juhtimiskeskuse andmetel on põhjuseta häirete osakaal 24% kõikidest häiretest. Nende vähendamine aitab nii kliendil kui ka G4Sil säästa aega ja raha ning, mis kõige tähtsam, G4Si patrullekipaaž jõuab reaalse sissemurdmise või paanika häire korral kiiremini kohale.

G4Si kogemus on näidanud, et põhjuseta häiretel on tavaliselt kindel põhjus olemas, millest levinum - rikkis või hooldamata valveseadmed. Kõige suuremaks ohuks valvesüsteemi rikke korral võib olla juhus, et vajalikul hetkel reaalse sissemurdmise korral valvesüsteem lihtsalt ei rakendu. Valvesüsteemi regulaarne hooldus aitab neid probleeme ennetada.

Selgitamaks valvesüsteemi hoolduse vajalikkust valmistasime koos rahvakunstnik Contraga humoorika video.



Soovitame teostada valvesüsteemi hooldust vähemalt kord aastas. Hooldus sisaldab seadmete ülevaatust, puhastamist, testimist ja reguleerimist, mille käigus:
  • Antakse visuaalne hinnang objekti turvalisusele, veendudes, et kõik ruumid on kaetud anduritega, mis on paigutatud ja reguleeritud nii, et tagada objekti turvalisus ning nende vaatevälja ette pole tõstetud mööblit või muid esemeid
  • Kontrollitakse üle kõikide seadmete: liikumis-, suitsu-, temperatuuri-, magnetkontakt-, gaasi-, klaasipurunemis- ja veelekkeandurite ning häirenuppude töökorras olek
  • Avastatud pisivead kõrvaldatakse koheselt
  • Puhastatakse seadmed sinna kogunenud tolmust, samuti ämblikuvõrkudest
  • Vahetatakse andurite patareid
  • Tehakse proovihäire
  • Kontrollitakse üle valvekeskuse kellaaeg, tsoonid ja testsignaalid
  • Kontrollitakse üle valvesüsteemi akude seisukord, nende mahutavus ja nende voolutarbe vajadus, nt korduvalt laetav aku peab elektrikatkestuse korral vastu pidama vähemalt 12 tundi
  • Teostatakse tulekustutite olemasolul ka nende kontroll
  • Koostatakse hooldustööde akt, millele märgitakse hooldatud ja/või väljavahetatud seadmed (nt akud), rikked, puudused, muudatused ja ettepanekud valvesüsteemi täiustamiseks
  • Vajadusel vahetatakse koos tehnikuga koodid
  • Vahetatakse vajadusel välja ukse- või aknakleebised

Hoolduse tellimiseks pöördu klienditeeninduse poole helistades 651 1800 või 1911 ja kirjutades e-posti aadressil teenindus@ee.g4s.com või iseteenindusest.

Viljar Vallner
Turvatehnikadivisjoni hooldusjuht

Kategooriad: Koduvalve lahendused   Turvasoovitused   Talv 2012  

Kommentaarid

  • Viljar Vallner, G4S hooldusjuht | 26.01.2012
    Alla kümne minuti kestev hooldus on pigem harvaesinev erand kui reegel. Regulaarhoolduse kestvuseks oleme arvestanud ca 1h ja see sisaldab ka juba väikest varu selleks, et hoolduse käigus saaks vajadusel ka avastatud pisirikked kõrvaldada, et poleks tarvis sellejaoks uuesti eraldi tehnikut tellida. Pisemate objektide puhul, millel on hooldamist ja kontrollimist vajavaid seadmeid vähem, võib ajakulu olla tõesti väiksem. Hind sisaldab hoolduse teostamist ja ka tehnikute objektile sõitmise kulusid. Isegi, kui konkreetne objekt õnnestub kiiremini ära hooldada ja nii ka objekti omaniku aega kokku hoida, on G4Si kulu kahjuks siiski sama. Seetõttu olemegi kehtestanud hooldusele fikseeritud hinna, mis on käimiskorra põhine.
  • Tõnu Lehtse | 19.01.2012
    Viidi minulgi läbi nn. hooldus,mis kestis alla kümne minuti ja maksma läks see 25,56 eurot-päris krõbe summa!
Lisa kommentaar