Meie töötajad

Kõik, mida tegema pead, on lennata kõrgelt!

  • Kuupäev: 23.02.2022

Tallinna lennujaamas turvateenust pakkuva G4Si noorusliku lennundusjulgestuse meeskonna liikmena saad lennata kõrgelt. Jätkugu vaid kindlat tahet ja külma närvi.

Sille Maria Kelleril (25) ja Helena Nõmmel (27) on vähemalt kaks ühist omadust: mõlemad armastavad reisida ja mõlemale meeldib töötada selle nimel, et reisid oleksid turvalised.

Reisijad on Tallinna lennujaama korduvalt hinnanud maailma turvalisimate ja lahkeimate teenindajatega lennujaamade hulka kuuluvaks. Selle taga on G4Si lennundusjulgestuse tiimi tubli töö.

Sille Maria Keller, aasta kohaneja

Mullu suvel asus Sille tööle uuel ametikohal – temast sai järelevaataja. Alustanud lennujaamas lennundusjulgestustöötajana 2017. aasta suvel, jätkas ta sügisel poole kohaga ja käis samal ajal Haapsalu ametikoolis maalriks õppimas. Tööd tegi toona 20aastane neidis nädalavahetustel. Ka Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis erakorralise meditsiini tehniku erialal õppides jätkas ta poole kohaga töötamist. „Kui kooli lõpetasin, sain aru, et kiirabi-elu ei ole mulle päris õige,“ ütleb Sille. Ja tuli hoopis täiskohaga G4Si.

Sille tööülesannete seas on kolleegide töö juhtimine, tagasiside andmine, nõustamine ja aitamine. Lennundusjulgestus on nõudlik ala: kõik alustajad, kes väljaõppelt tulevad, saavad endale taolise hea jälgija, kes tööpostil kordaläinut kiidab ja vigu parandada aitab. Ka jooksvate probleemide lahendamine on Sille rida.

Pideva väljaõppe kõrval õpetab lennundusjulgestuses kõige paremini kogemus. „Sa näed tööl nii palju erinevaid inimesi,“ kirjeldab Sille, „ikka tekib aeg-ajalt olukordi, mis on seotud ohutu lendamise reeglitega. Mulle meeldib probleeme lahendada.“

Töö lennujaamas tähendab ka vajadust end pidevalt muutuvate lennureeglitega kursis hoida. „Ka sõbrad helistavad enne reisile minekut mulle ja küsivad nõu, mida tohib pardale kaasa võtta,“ ütleb Sille ja toob näite kõige sagedasema küsimuse kohta: „Vedelikud tohivad olla kuni 100 ml suuruses anumas, mis peab omakorda olema pakitud 1 liitrisse korduvkasutatavasse, läbipaistvasse grip-pakendisse.“

G4Sis töötamise boonustest nimetab Sille esimesena kolleege ja ülemusi. „Nad on väga toredad! Alati aidatakse ja tullakse vastu,“ ütleb ta. Hea tiimi moodustavad inimesed, kelle ühised omadused on pingetaluvus, sõbralikkus ja avatus. „Lennundusjulgestaja peab suutma igas olukorras kiiresti tegutseda,“ kirjeldab Sille. „Igaühele see ei sobi. Tõsi, iga päev ei tule ette turvariske, aga pinget on meil sageli. Enamasti tekib see siis, kui reisija on unustanud käsipagasisse taskunoa või muu pardal keelatud eseme ja arusaadavalt ei taha sellest loobuda. Pakume välja variante – neid esemeid võib hoiustada lennujaama kappides, panna suurde pagasisse või anda sõbra-sugulase kätte, kes reisijat saatma tulnud, aga selgub see tavaliselt liiga hilja ja siis lähebki keelatud ese äraviskamisele. Lennule minek on niikuinii pingerikas, sageli on kiire ja nii võib asi viia selleni, et reisija tõstab häält. Siin tulebki mängu pingetaluvus: lennundusjulgestaja peab suutma rahulikuks jääda ja olukorda nii juhtima, et probleem laheneb.“

Aasta oodatuima sündmusena tööandja poolt nimetab Sille G4Si parimate valimist. Ka tema sai tänavu tunnustuse: aasta kohaneja 2021. „Mullu pidin kohanema uue ametikoha nõudmistega ja samal ajal lõpetasin kooli,“ on ta tänulik. „Märkamine tõstab motivatsiooni!“

Kuigi Sille seda otsesõnu ei maini, hoiab lennujaamas töötamise motivatsiooni kõrgel ka fakt, et talle meeldib reisida. Varem aktiivselt sukeldumisega tegelenud naine pole viimasel ajal Rummu karjääri ega Männikule jõudnud, kuid sedavõrra rohkem on ta saanud reisida. Pole ka ime – lennujaamas töötades on reisimine ju iga päev otsekui peopesa peal.

Helena Nõmme, aasta kliendisõber

Kui Helena Nõmme kuus aastat tagasi Tallinnasse hotellimajandust õppima tuli, ütles ta emale, et läheb kooli kõrvalt tööle – ja valib esimese ettejuhtuva töökoha. „Lõin otsingukeskuse lahti ja seal pakuti tööd lennundusjulgestustöötajatele,“ meenutab ta. „Kandideerisin. Algul oli väga palju infot ja segadust, sest läbida tuleb ju mitte ainult lennundusjulgestaja koolitus, vaid ka turvakoolitus. Aga töö käigus õpid ruttu.“ Algul töötas naine reisijate julgestuskontrollpunktis, siis valvekeskuses videovalveoperaatorina ja nüüd on jõudnud autopatrulli ekipaaži.

Autopatrulli ülesandeks on saata sõidukeid- ja isikuid lennuvälja territooriumil, võtta vastu eralende, jälgida platsi perimeetrit ja reageerida häiretele. „Viimane tähendab peamiselt paanikahäired ja aeg-ajalt reisijate mahatõstmist lennukist; viimase taga on enamasti alkoholist põhjustatud agressiivsus,“ ütleb naine.

Autopatrull on valves 24/7, vahetus kestab 12 tundi. „Pika vahetuse teeb lihtsamaks platsi peal liikumine,“ ütleb Helena. „Ja kunagi pole tööpäev täpselt samasugune kui eelmine, näed palju erinevaid inimesi: piloodid, eralendude rahvas, eri firmade töötajad platsi peal.“

G4Si kui tööandjat iseloomustab Helena sõnul kokkuhoidmine, abivalmidus ning paindlikus. „Kui lähed ülemuse juurde murega, aitab ta seda lahendada. Ja graafik on hästi paindlik – kui on soov nädalaks reisile minna, siis saad oma valvepäevad vahetada. Kolleegid on hästi vastutulelikud, toetavad ja hoiavad.“

Ka Helena on abivalmis. Kui mullu lennujaamas perroone laiendati ja segadust oli palju, olid ehituspoisid platsil täitsa hädas. Hommikul peeti neile infotund küll, aga kuhu ikkagi tohib sõita, kuhu mitte, kuidas ümbersõit korraldatud on? Helena tegi kümne minutiga asjad selgeks ja ehituspoisid olid tänulikud: Helenast oli palju rohkem kasu kui koolitusest!

Siiski oleks vale arvata, et lennujaamas kuuleb ainult tänusõnu. „Siin töötades peab olema külm närv,“ räägib naine. „Ikka tuleb ette ütlemisi reisijatelt, kes ei tea reegleid või ei mõista nende tagamaad. Meie asi on rahulikult ära seletada, mis on lubatud ja mis mitte, siis probleem laheneb. Ka seoses Covidi reeglite järk-järgulise leevenemisega tekkinud järjekorrad lisavad pingeid.“

Helena mõistab reisijate soove hästi, sest ka tema armastab reisida ja tahab, et lennujaamas käiksid asjad kiiresti. Enne Covidit reisis ta vähemalt 2–3 korda aastas. Ka 2020, kui Covid algas, oli Helena Taimaal ja jäi sinna kinni. Kuus kuud hiljem lendas ta Kreetale. Ja nädal tagasi tuli Egiptusest. 

Võib vabalt olla, et just oskus probleeme ka kliendi seisukohalt näha andis oma osa, et Helena on kahel korral tunnistatud kvartali parimaks ning kliendilemmikuks. Hiljuti lisandus aasta kliendisõbra 2021 tiitel. „Tervel meie ägedal lennundustiimil läks hästi, olime mitmes kategoorias võidukad,“ jagab Helena kolleegidele tunnustust.

Miks tulla tööle lennundusjulgestajaks?

G4S on tuntud ja mainekas rahvusvaheline ettevõtte, mis pakub lennundusjulgestajatele:

* paindlikku tööaega

* kindlat sissetulekut

* kvaliteetset ja pidevat koolitust

* arengu- ja karjäärivõimalusi

* mugavaid tööriideid

* sportimisvõimalusi G4S spordiklubis

* soodsat lõunat lennujaamas, tasuta kohvi ja kord nädalas värskeid puuvilju vm maitsvat

* tasuta parkimist lennujaama kõrval

* taksoga transporti varahommikul tööle või hilisõhtul koju

* häid soodustusi lennujaama kauplustes

* mõnusaid puhkeruume lennuterminalis, kus on massaažitool, teler, raamatud ja internet.

KANDIDEERI LENNUNDUSJULGESTAJAKS: WWW.G4STOO.EE

Kategooriad: Lennujaam   Meie töötajad  

Kommentaarid

Lisa kommentaar