Sinu eest valvel!

Meie töötajad

Infotöötajal igav ei hakka

  • Kuupäev: 04.12.2015
    Autor: Esme Kassak

Tegime novembris tutvust turvatöö "köögipoolega" kaubanduskeskustes ning käisime külas Ülemiste kaubanduskeskuses, kus G4Si turvatöötaja aitab keskuse külastajaid infolauas. Oma tööst pajatab meile administraator-turvatöötaja Lee Sarap.

Ülemiste keskuses hommikul kella kümnest kliente säravil silmil tervitav ja abistav Lee seab end tööpäevaks valmis juba kümmekond minutit varem. Ta on hästi sõbralik ning vastab pikemalt mõtlemata, et teda motiveerib oma töös eelkõige suhtlemine. Samuti on Lee jaoks mugav keskuse asukoht, mis on tema kodule lähedal.

„Suhtlemine – see ongi põhiline! Inimesi on palju ja väga erinevaid," tõdeb ta. Ja kaua ei pea vaatamata keskuse mõttes varasele kellaajale keset nädalat minagi ootama, kui juba küsitakse Leelt kaupluste asukohti või järjest soovib kolm keskuse külastajat kinkekaarti osta. Erinevas vääringus ja erinevat värvi. Leega vesteldes saab selgeks veel üks meie roll kaubanduses – terekäeks ja visiitkaardiks olemine. See eeldab lisaks heale suhtlusele, seda ka vene ja inglise keeles (Ülemiste keskuses just selles järjekorras), esinduslikkust. Lee suhtleb vabalt nii vene kui inglise keeles ning naisterahvana peab temagi välist muljet oluliseks. "Hea põhjus igal hommikul end ilusaks teha ja regulaarselt juuksuris käia," muigab ta.

Lee poole pöördutakse tööpäeva jooksul väga mitmete küsimustega ning nädalalõppudel tuleb tihtipeale omavahel kokku viia ka lapsi ja vanemaid. „Lastele võiks suurde kaubanduskeskusesse tulles panna käele paela koos vanema kontaktandmetega," soovitab ta. Kokkuvõttes julgustab Lee kliente alati tema poole infoletis pöörduma, sest ta teab tõesti keskust kui oma viit sõrme ning klient hoiab nii oma väärtuslikku aega kokku.

„Minu poole on pöördutud ka küsimusega, et kust ma saan osta kingad, mis ma eelmine kord siit ostsin," toob ta ühe humoorika näite, kusjuures seegi meesterahvas sai oma vastuse! Ei, Lee ei mänginud hiromanti, vaid selgitas välja, mis küsijal parasjagu jalas on ning toote põhjal oskas inimese juhatada õigesse poodi.

Huvitavamaid situatsioone
Lee Sarapi töös on tulnud ette mitmeid situatsioone, nii et ta on hakanud huvitavamaid juhtumeid ja küsimusi endale üles märkima. Jagame mõnesid ka teiega.

  • Tuli üks meesterahvas ja küsis, millal läheb järgmine rong Tapale. Lee vaatas järele, et täpselt tunni aja pärast. 15 minuti pärast oli isik tagasi ja küsis, et aga millal jõuab laev sadamasse. Kui Lee küsis, et kus isik praegu on, selgus, et mees arvas end Soome laeva peal olevat. Selle juhtumi lõpetuseks palus Lee kolleegi abi, et ühelt poolt tagada iseendaga sassis oleva isiku ohutus ning teisalt ei häiritaks keskuse külastajaid ja temagi tööd.
  • „Sooviks Narva poolse väljapääsu poole."
  • „Kus teil siin Apollo prillipood asub?"
  • Ühel nädalavahetusel pöörduti Lee poole, et kas saaks tualetis kustutada tule, kuna klient oli ostnud kella, mille osutid pidid pimedas helendama, ja ta tahtis seda kontrollida.
  • Üks meesterahvas soovis osta 50eurost kinkekaarti. Küsimuse peale, kas ta soovib maksta sularahas või kaardiga, oli mees üllatunud, et mis mõttes – kas selle eest tuleb maksta ka? – ja läks minema.
Kategooriad: Meie töötajad  

Kommentaarid

Lisa kommentaar