Sinu eest valvel!

Meie töötajad

Raasuke sädet igas teos: Veikko Raasuke

  • Kuupäev: 27.09.2013
    Autor: Julia Garanža
Luubi all on G4Si tehnoloogia arendusjuht Veikko Raasuke.

Vestlus Veikkoga äsja lõppenud, leian end dilemma ees: „kuidas nüüd kogu see hea kraam ühte artiklisse mahutada?", sest paaritunnise intervjuu käigus kõlab mitme loo jagu lennukaid mõtteid. Sellest saaks tublisti ainest nii „Juhtimise", „Tootearenduse" kui „Ürituste korralduse", aga ka „Ühe mehe 100 harrastuse" rubriikide jaoks. Taas leiab kinnitust tähelepanek: kes palju teeb, see palju jõuab.

G4Si ajalugu on Veikkol veidi alla 3 aasta, mis ettevõtte keskmiseid staaže arvestades on kõigest koolipoisi iga. Ometi on selle ajaga toimunud märgiline läbimurre videovalve projekteerimises ja müügis ning Milestonest on saanud oluline trump G4Si tooteportfellis. Veikko kätt on neis muutustes palju – tsiteerides asjaosalist: „Kaablivedajate aeg on läbi. Ka turvavaldkonnas annavad järjest rohkem tooni infotehnoloogilised lahendused." Sellise otsekohesusega võiks ta kergelt ära teenida „ebameeldiva inimese" kuulsuse, kui kaalu teises kausis poleks teadmisi ja kogemusi, millesarnaseid Eesti turvamaastikul naljalt ei leia. Targad personali teooriad väidavad, et arengut ihkav ettevõte peab kaasama võimalikult palju „sädeinimesi". Tõsi, lihtne see pole: sädeinimesi ei erista üksnes kõrge saavutamisvajadus ja ego, kuid ka terav kriitikameel. 

Juunis pälvis Veikko Helsingis Milestone´i koolitusel kõrgeima – Experdi taseme. Olgu seejuures lisatud, et naaberriikidest on G4S ainus, kelle meeskonnas töötab nii kõrgelt diplomeeritud Milestone´i ekspert, Eesti turust rääkimata. G4Sis on mehe kaalukamateks projektideks olnud Alstomi poolt ehitatav uus Eesti elektrijaam Auveres, Eesti Energia ning ETK kassavalve süsteemilahendus. Nende mahukate tööde kõrvalt koolitab Veikko ka teisi kolleege, et videovalvevõimeliste spetsialistide pink G4Sis oleks võimalikult pikk. 

Elu väljaspool tööd: Jõgevatreff
„Hea kui ma aasta jooksul kokku kaks nädalavahetustki kodus veedan," muigab rolling stone Veikko. Mis teha, kui harrastusi ja projekte, millele enda vaba aega pühendada on nii palju. „Suvepuhkuse planeerin alati Jõgevatrefi järgi. Tänavune oli Veikko jaoks seitsmes. Korraldada. Ehk siis kaks nädalat tihedat tööd trefi tähe all. Numbrid on kõlavad - sel suvel kogunes Kuremaale 1950 motosõpra kokku 15 riigist, kuid Veikko ise peab motokokkutuleku puhul oluliseks hoopis teist arvu: „Politsei teatel tabati kõigi nelja festivalipäeva jooksul 8 joobes juhti, kellest 7 olid AUTOjuhid." Trefi renomee on korraldustuumiku jaoks oluline. „Meie jaoks pole see koht, kus raha teenida, samuti ei soovi me liigset meediatähelepanu, sest see läheks vastuollu motosõprade ootustega. Eesmärk on, et trefil tunneksid tsikliinimesed end hästi ning üritus ise oleks turvaline." Nõuded turvalisusele on kõrged: „Treff toimub puhke-kaitsealas, mis tähendab, et ükski leht ei tohi meie tegevuse tõttu iidses tammikus langeda. Festivali ala on piiratud ning lisaks turvameeskonna tööle kehtib reegel, et hoiame ise ka silmad lahti ning kus vaja, seal sekkume. Üldjuhul on trefi rahvas väga ühtehoidev," lisab Veikko. Nelja festivalipäeva peale tuleb heal juhul kokku ööjagu puhketunde, kuid ometi on trefi pisik mehel nõnda tugevasti sees, et motokokkutulekust ei möödu kahte nädalatki, kui peas hakkab küpsema järgmise plaan…

Elu väljaspool tööd: sõbrad
„Tõelisi sõpru on mul 5-6, see tähendab suure algustähega sõpru (rõhutab). Need on inimesed, kes lähevad mulle tõsiselt korda, ning mitte ainult sõbrad ise, kuid ka nende pered," täpsustab Veikko. Arvestades, et geograafilises mõttes elavad nad kõik Eestimaa eri paigus, pole ka imestada, et nädalavahetustel koguneb mehe tsikli kellale sadu, kui mitte tuhandeid kilomeetreid. Loodetavasti hoiavad sõbrad Veikkot samapalju kui tema neid, sest abivalmimat inimest on raske leida. Figaro siin, Figaro seal: Veikkoga saab arvestada nii astelpaju marjade korjamisel, ranna prügist koristamisel kui ka ilmselt laste ristimisel.

Elu väljaspool tööd: harrastused
Huvi tehnika ja infotehnoloogia vastu tekkis veel koolieas: „Isa tegeles meiega üsna palju, ikka ja jälle kannatlikult seletas, et tööriistad peavad käima kindlas kohas," tunnistab Veikko. „Enne kaitseväge töötasin IT-keskuses Tallegis. Isa oli sama ettevõtte sisevalve teenistuse ülem. Peale kaitseväge sain käe valgeks Saku Õlletehase videovalve süsteemi seadistamisel – see oli tolle aja kohta kõva sõna." Järgnesid Akropol-A, turvasüsteeme projekteeriv ja paigaldav Security MS ning Oskando, kust G4S Veikko endale üle meelitas.
„Mõnes mõttes saan töö ja IT-harrastuse vahel võrdlusmärgi tõmmata. Ainsad tegevused, mis mulle mu töö juures ei meeldi, on sõidupäeviku ja lähetusaruannete täitmine. Saaksin oma aega efektiivsemalt kasutada," leiab Veikko. Lisaks IT-huvile, täiendavad harrastuste listi fotograafia, tõsine motohaigus ning armastus mere vastu. „Mul on väikelaevajuhi tunnistus. Merd olen sõitnud Rootsi vahet, Eesti väikesaartel samuti," kõlab peaaegu et keksivalt. „Ja paatidest pole me veel üldse rääkinud!" 
Jäägu see järgmiseks looks.

Veikko terad
Kaablivedajate aeg on läbi, tulevik on infotehnoloogiliste lahenduste taga.
Kui tort on jama, ei päästa seda ka kõige kaunim kirss.
Kui inimene ei oska oma tööst lihtsas keeles rääkida, järelikult ei tunne ta seda piisavalt hästi.
Olen alati teadlikult valinud endale „piiri peal" olevaid väljakutseid, mis nõuavad juurdeõppimist ja enda ületamist. Muidu oleks igav. 
Kogukonna tunne on minu jaoks oluline, seepärast eelistan elada väikses kohas. Tallinnas jääd liiga anonüümseks. 
Teenuse pakkuja peaks olema eelkõige kliendi harija, ja alles siis müügimees. Kui jagad teadmisi ja soovitad õigeid asju, sujub müük iseenesest.
„Lihtne inimene": Veikko kõnepruugis on see kole sõimusõna, mis tähistab hooletut ja üdini rumalat inimest, kes ei hooma oma tegude tagajärgi.

Kaalutud risk
Kaks aastat tagasi 8. augustil teel töölt koju Turbasse sõites avastas Veikko enda ees ühe kurjakuulutavalt vingerdava sõiduki. Olles mõnda aega jälginud ees sõitva auto „Browni liikumist" ning andes sellest teada ka politseile, asus Veikko tegutsema. Sõitis vingerdajast mööda, sai kiiruse ohutumaks ning pressis roolijoodiku peatuma. Päevi näinud kirsikarva Mazdast  väljasikutatud mees oli nii tugevas joobes, et ilmselt ei hoomanud, mis ja miks teda peatuma sundis ning kuidas ta hiljem politsei furgooni sattus. Politsei mõõtis mehel „kriminaalse" joobe, mis nõrgema mehe puhul võiks surmavaks osutuda. „Aga sa ise? Jõudsid mõelda, et juhtumil võis olla hoopis teine finaal?" „Ikka. Kaalutud risk: liiklus oli sellel teelõigul üsna tihe." 

Kategooriad: Meie töötajad  

Kommentaarid

Lisa kommentaar