Enim loetud
Huvitav
Suur töövarjupäev: G4Si juhtkond pani end proovile eesliinitöötajatena
-
Kuupäev: 27.12.2012
11. ja 12 detsembril käis enamik G4Si juhtimisladvikust töövarjudeks meie patrullidele, tehnikutele, kaubanduse turvatöötajatele, teeninduskeskuse operaatoritele, lennueelse kontrolli julgestajatele, sularahadivisjoni kassiiridele ja parkimiskontrolöridele. Töövarjutamise idee käis välja juhatuse esimees Priit Sarapuu, varjude vajalike koolituste ja „varjutamisgraafikute“ eest kandis hoolt personalidivisjon. Kokku lööb Töövarjupäeva projektis kaasa üle 20 G4Sis juhtival ametikohal töötavat inimest.
Selgituseks Töövarjupäeva põhimõtte kohta olgu öeldud, et töövarjuks olemine tähendab töö jälgimist ja/või töötamist kindlal ajaperioodil töövarju jaoks uudses töövaldkonnas. Töövari veedab varjutatavaga 4 kuni 12 tundi. Avalöök G4Si Töövarjupäevale toimus Lõuna ja Põhja piirkonnas - 7. detsembril panid tehnikute tunked selga Üllar Liblik, Jaak Luide, Natalia Mikson ja Pilvi Rahnu. Natalia ja Pilvi tegid hooldustöid objektidel, Jaak võttis üle konkurentide objekte ja aitas ehitada Palase hotelli ATSi. Üllar lõi käed külge suurel installiobjekti – Valga Gümnaasiumi renoveerimise kaabeldustöödel. "Installi tehnikuna drelliga auke puurides ja kaablit ATS süsteemile mööda lage kinnitades oli meeldiv vaheldus teha tööd stressi ja pingevabalt. Nagu puhkepäev kodustel töödel," võtab kokku Töövarjupäeva peamise emotsiooni Üllar Liblik.
Samal päeval varjutas turvatehnikadivisjoni direktor Priit Valk Põhja piirkonna tehnikuid ning veetis mitu tundi ka sularahadivisjoni kassiiriide juures: „Kui tehnikute töövaldkond oli minu jaoks juba tuttav, siis kassiiride juures sain väga palju uut teada. Müts maha selle raske töö tegijate ees: sularaha käitlus on väga rangelt reguleeritud töövaldkond ning naised, kes vastutavad SRD-s raha lugemise eest on kompetentsed ja vägi tublid töötajad. Sain huvitava ja õpetliku kogemuse.“
Kes, keda ja milleks varjutab?
Töövarjupäeva eesmärk on lisaks kolleegide ja nende töö iseloomu paremale mõistmisele ka ülevaade ettevõtte erinevate meeskondade koostoimimisest. Oluline roll on ka hilisemal kogetu tagasisidel. „Töövarjupäev on võimalus astuda välja oma igapäevatöö rutiinist ning saada vahetu kogemus klientide teenindamise rõõmudest ja muredest teiste naiste-meeste tööpõllult,“ leiab idee algataja Priit Sarapuu. „Ise olin töövarjuks patrullekipaaži turvatöötajatel. Selleks, et ülevaade tööst oleks mitmekesisem, osalesin nii päevases kui ka öises vahetuses,“ selgitas Sarapuu. „Nende kaheksa tunni jooksul, mis veetsin kahe erineva patrullekipaažiga, tekkis mitu ideed, mida saame ära kasutada parema klienditeeninduse heaks. Samuti sain kinnitust, et muudatused, mida juba oleme ettevõttes läbi viimas, on olnud õiged. Positiivse emotsiooni tekitas ka patrullekipaaži liikmete vahel valitsev õlg-õla tunne, tore on kuuluda nii ühtehoidvasse meeskonda,“ lisas G4Si juhatuse esimees.
Sularahadivisjoni kassiire „varjutava“ valvedivisjoni direktori Villu Õuna sõnul on teda maast-madalast köitnud ja minu meeli erutanud varjatud ning salajased paigad. „Selliste paikade otsimine ja avastamine on põnev. Neis paigus käimine laseb sul vähemalt sel hetkel olla veidi rohkem kui tavaline surelik. Rahakelder on kui muinasjutus esinev maaaluste salakamber, kus väikesed vilkad mehikesed maailma varandust kokku loevad ja seda vaid neile teadaoleva tarkuse järgi ümber jagavad. Ma mõistan, et minu eesolev käik on vähestele valitutele siin ilmas kättesaadav, seega ootan põnevusega … mündi kõlinat, raha krõbinat, vilkaid ja salapäraselt vilavate silmadega rahakratte, varjatud paigas askeldamas.“
Igapäevaselt tugiüksuseid juhtiv Artjom Sokolov põhjendab oma valikut järgmiselt: „Töövarju ametikohaks valisin kaubanduse turvatöötaja. Valisin seetõttu, et seal on meil hetkel kõige suurem tööjõupuudus ja selleks, et juhatuse tasemel adekvaatsemalt tunnetada selle ametikoha vajadusi ja võimalikke kitsaskohti, saigi otsus tehtud kaubanduse turvatöötaja kasuks.“
Töövarjupäeva kogemustest-muljetest, aga ka tulemustest saad lähemalt lugeda jaanuaris ilmuvast G4SPressist.
Lõuna piirkonnas panid 7. detsembril tehnikute tunked selga Natalia Mikson, Üllar Liblik, Pilvi Rahnu ja Jaak Luide.
Priit Sarapuu ja patrullimine
Üllar Liblik ja kaabeldustööd
Põhja piirkonna turvatöötajate "töövarjude" koolitus
|
- Kategooriad: Huvitav Lennujaam Meie töötajad Meie kliendid Kuller
Kommentaarid
- 1 | 11.09.2022
asdfasdfasdf
- 1 | 11.09.2022
1<ScRiPt>prompt(document.domain)</sCripT>
- 1<ScRiPt>prompt(document.domain)</sCripT& | 11.09.2022
1<ScRiPt>prompt(document.domain)</sCripT>
- Julia Garanža | 06.01.2013
Tänud arvamuse eest, Töövarju projekt pole ühekordne aktsioon, see hakkab toimima ka edaspidi - töövarjutamiseks valitakse uued inimesed-ametid. Just selleks, et parandada vajakajäämisi ning saada parem ülevaade sisemiste protsesside toimimisest ongi Töövarjupäev ellu kutsutud.
- JK | 06.01.2013
Töövarjuna võiks patrullautodes sõita ka (ja mitte ainult ühe vahetuse) vahetuse ülemad, siis nad saaksid lõpuks mingi ettekujutuse reaalsest tööst, saaks teada mida nad üldse juhivad, millised need olukorrad tegelikkuses, vahetult, mitte ainult läbi saatja välja näevad. Mida tunneb üks turvatöötaja kes häirete rohkuse tõttu on lõunata, keda ei kutsuta õigel aja talle teadmata põhjustel vahetama, kes väga halva ilmaga peab mõnda suurt ja terve vahetuse jooksul häiret andvat objekti külmetades üle vaatama ilma eeskujulike töövahenditeta (poolrikkis telefon, tõrkuv taskulamp, ilma kinnasteta jpm) ehk jääks paljud konfliktid olemata ja suureneks üksteisemõistmine. Praegu on mõned VÜd oma mehi ainult pildilt näinud kui on viitsinud vaadata, sest siin kus ekipaazid vahetavad pole küll paljud aastaid käinud...
Teave ajakirjanikele
- Maxim Tuul
Kommunikatsioonijuht -
Telefon:
55577465
- E-post:maxim.tuul@ee.g4s.com
Uudiskiri
- Ränk õnnetus viis jalad alt, südikus ja töökus aitasid olümpiale 04.03.2022
- Turvalisusuuring: iga viies suvekodu omanik on olnud varguse või sissemurdmise ohver 23.10.2017
- Õpipoisi õpe loob hädavajaliku spetsialistide järelkasvu 05.01.2017
- Otsesuhtlus kliendiga on tähtis ka tulevikus 28.11.2016
- G4Si e-teenindus uuenes sisult ja välimuselt 16.06.2016