Huvitav

Andrei Kuntsmann - Mees, kes pigistab autost välja 300 kilomeetrit tunnis

  • Kuupäev: 15.11.2011
    Autor: Julia Garanža

mudelauto

Võib tunduda uskumatu, kuid vaatamata asjaolule, et Eestis tegutseb vaid mõni üksik noorte tehnikaring, on meie automudelistide ehitatud miniautod rahvusvahelistel võistlustel stabiilselt esimesed. Alaga, kus kiireima klassi automudelid kihutavad üle 300 km/h, tegeleb täna kahetsusväärselt vähe noori, kuid need vähesed on parimatest parimad.

andrei kutsmannTallinna Lennujaamas G4S julgestuskontrolli vahetuse ülemana töötav Andrei Kuntsmann müüs oma hinge mudelautondusele juba koolipingis, kui segastel 90ndatel avati tema alma materis - Tallinna Lasnamäe Vene Lütseumis, tehnikakallakuga klassid. Täna koolitab Andrei juba ise. Ning õige pea, kui eksamid edukalt läbitud, saab praegusest II kategooria treenerist III kategooria omanik. Kõrgem aste lubab MTÜl, mis seni on tegutsenud peamiselt tegijate entusiasmist ja lastevanemate toel, hakata saama ka riigitoetust.

Andrei toimetamisi vaadates tundub, et tema nädalas näiks olevat rohkem tunde kui seda 7 päeva sisse mahub. Vaba aeg kulub lastega autode ehitamiseks ja koolipingi nühkimiseks – plaan saada detsembris kõrgema kategooria treeneriks on kindel, seda kihutab tagant soov laiendada klubi tegevust. Oma nõuab ka perekond: 7-kuusest Aleksandrist loodab uhke isa samuti tehnikahuvilist kasvatada.

Automudelism – nohikutele või rullnokkadele?

Keeruka nimetusega MTÜs „Noorte spordi- ja tehnika klubi Master“ on ligi 80 liiget, kellest 5 on õpetajad ja treenerid. Sisuliselt on see Eesti ainus tehnikaring, kus noored saavad ehitada väga erinevaid (ja täiesti sõitvaid!) mudeleid, mille osad viimase mutrikeseni on oma kätega tehtud. „Meil on väga erinevas vanuses lapsi – on neid, kes alles õpivad pliiatsit ja kääre õigesti hoidma ning on ka täiesti iseseisvaid noori, kes toovad rahvusvahelistelt võistlustelt esikohti ning aitavad teistel autosid ehitada,“ selgitab Andrei. „Viimase kaheteistkümne aasta jooksul on meie klubis ehitatud autode kiirused kasvanud ligi 50 kilomeetrit: kui algust tegime mudelitega, mille piirkiiruseks oli 98 km/h, siis nüüd on selleks 140 ja rohkem. Parimad „püssid“ annavad ka 180 välja. Kõik meie mudelid on tehtud käsitsi poiste poolt,“ on Andrei oma „laste“ üle uhke. Pisikeste autode maailmas on täpsus esikohal: kui tegemist on koopiatega (klassid K1 ja K2), siis need on 100% täpsed ning töötavad. Millimeetrisuurused kojamehed peavad töötama sama laitmatult kui suurelgi autol. Kiirusmudelitel on mitu erinevat klassi ning nende autodega võidukihutamiseks on vaja spetsiaalset ringkujulist ringrada - ideaalselt sileda pinnaga kordodroomi. Eestis on neid vaid kaks: Lasnamäel ja Nõmmel. Võistlusrajal kihutab miniautoga kolmeliikmeline meeskond – auto käivitamiseks kasutatakse suusakeppi meenutavat riistapuud ning kordodroomiga ühendab autot pingul terasest juhe. Käivitunud autol aidatakse arendada kiirust, andes sellele tagant hoogu ning kui korralik kiirus sees, tehakse autoga mitu ringi, mõõtes maksimaalset kiirust. E4 klassi autod sõidavad kuni 340 km/h.

Ettevalmistus kaks korda aastas toimuvateks võistlusteks käib aasta läbi – lõigatakse, liimitakse, lihvitakse, katsetatakse – ja kui midagi on korrast ära – kõik uuele ringile. Ikka selleks, et tulla võistlustelt võiduga. Nii nagu see viimasel kümnel aastal on olnud.

auhinnadKlubi suuremad võidud:

Viimased 10 aastat on Eesti võistkond hoidnud esikohta. 2004. aastal võideti Poola „Musta teemandi“ karikas. Kaks aastat tagasi kutsuti klubi esinema Venemaa karika eest ning vaatamata sellele, et idanaabri automudeliste peetakse kõvadeks tegijateks, tuldi ka sealt võiduga.

Klubi tegutseb:

Kanutiaia Noortemajas,
Tallinna Lasnamäe Vene Lütseumis
Tallinna Läänemere Gümnaasiumis
motoklubi
Foto: Kibe töö enne kordodroomile minekut.


Kategooriad: Huvitav   Meie töötajad  

Kommentaarid

Lisa kommentaar