Huvitav

G4S koolitab Töötukassa teenindajaid kaitsma end huligaansete rünnakute eest

  • Kuupäev: 03.11.2011
    Autor: Julia Garanža

töötukassa

Reedel, 21. oktoobril toimus esimene praktiline kriisikoolitus 20le Töötukassa töötajale, mille käigus anti ülevaade üldistest ohutusreeglitest ning mängiti läbi reaalne kriisiolukord, mille lahendamiseks pidi kaasama turvafirma ja politsei abi.

Koolituse vajaduse tingis asjaolu, et mõnikord tuleb nõustajatel kokku puutuda inimestega, kes abi saamise asemel otsivad konflikti ja elavad end nõustajate peal välja. Sellistel juhtudel on raske jääda soliidseks ja vaoshoituks – nii, nagu teenindaja amet seda nõuab. „Meie eesmärk on koolitada inimesi nii, et ükski kriitiline olukord ei lööks neid vankuma ning ka emotsionaalselt keerukas situatsioonis suudaksid teenindajad jääda rahulikuks ja toimida vastavalt ettevõtte koostatud turvalisuse tagamise juhendile,“ selgitab müügi- ja projektijuht Kirsti Rannula.

Koolituse käigus panid nõustajad end olukorda, kus nende vastas olev inimene muutus ühtäkki agressiivseks, kasutas valimatult ebatsensuurseid sõnu ning tipuks ähvardas teenindajat tulirelvaga, lastes õhku paar hoiatuslasku. Kogu tegevus salvestati videolindile analüüsimaks töötajate käitumist kriisiolukorras ning selle lahendamisel. Kõige suuremat põnevust pakkus koolitatavatele mõistagi praktiline osa, mille lõppedes tõdes nii mõnigi osalenu, et reaalses elus oleks sellises olukorras meelerahu säilitamine väga raskeks osutunud.

Koolituse plussina tõid selles osalenud välja võimaluse astuda välja töörutiinist ning vaadata oma töökeskkonda turvaeksperdi pilguga. „Koolitajad hindasid konkreetse büroo eripärast ja asukohast tulenevaid riske, näiteks kui kiiresti jõuab kohale turvatöötaja või politsei, kui palju ja millist tüüpi turvanuppe võiks büroos kasutada ning andsid omapoolseid soovitusi, mis on hetkel väga hästi ning mida annaks turvalisuse suurendamiseks veel ära teha, ütles Töötukassa Tähesaju büroo juhataja Urve Luhamets. „Väga hea oli ka isikukirjelduste lehe ühine arutelu. Koolitajate poolt saadud teadmiste ja oma büroo töötajate ühise arutelu käigus sai kokku lepitud elementaarsed tegevused ja nende loogilises järjekorras, kuidas peab ohusituatsioonis tegutsema,“ lisas ta.
Kategooriad: Huvitav   Meie kliendid  

Kommentaarid

Lisa kommentaar