Huvitav

Millest koosneb juhtimiskeskus?

  • Kuupäev: 22.11.2010
    Autor: Julia Garanža

Mida arvaksite töökuulutusest: tööd saab raudse närvikavaga öötööd mittepelgav suurepärane suhtleja? Saage tuttavaks, just sellised inimesed töötavad G4S juhtimiskeskuses operaatoritena.

1700 kõnet päevas

Rääkides juhtimiskeskuse inimestest, toonitab selle juhataja Margus Alamets, et need on eelkõige head meeskonnamängijad: tähelepanelikud, kõrge stressitaluvusega ning väga head suhtlejad.

Viimast kinnitab ka juhtimiskeskuse kõnede arv: ööpäevas võetakse vastu kuni 1700 kõnet ning veel rohkem helistatakse välja – klientidele ja ekipaažidele. Päevases vahetuses on 15 operaatorit, öises – 12. Võrdluseks, mõnesaja meetri kaugusel asuvas Põhja prefektuuri juhtimiskeskuses vastatakse ööpäeva jooksul ligi 1000 abivajaja kõnele, millest umbes kolmandik nõuab politseipatrulli saatmist sündmuskohale. Korraga on politsei juhtimiskeskuses tööl 13-14 inimest.

Lihtne matemaatika ütleb, et üks G4Si operaator võib teha 12-tunnise vahetuse jooksul kuni 150 kõnet. Kui võtta arvesse, et ööpäevaringsete häirete taga on alati kellegi mure või kiiret lahendamist vajav probleem, pole imestada, et kuus neelab juhtimiskeskuse kohviaparaat 20 kilo ube.

Vahetuse ülem Enn Sõõrumaa, 19-aastase turvastaažiga mees, meenutab, kuidas käis töö 90ndate alguses. “Vanalinnas, Pikal tänaval asuvas ESS juhtimiskeskuses oli üks ainus suur kollane kettaga telefon, millele häirekõned tulid. Kui see kasvõi korra ööpäevas helises, läks operaatori päev kirja pingelise ja kiirena,” muigab Enn.

Piltlikult öeldes on juhtimiskeskus kui vabrik: probleem võetakse vastu, fikseeritakse, töödeldakse ning tulles konveierilindilt on leitud juba kõiki osapooli rahuldav lahendus.

Juhtimiskeskus

Kes ja miks helistavad?

Juhtimiskeskuse tipptunnid on samad mis liikluseski: kõige rohkem häireid ja kõnesid tuleb hommikul pisut enne kella 8.00 ja õhtul 17-18 vahel. Just siis eksitakse valvestuse mahavõtmisel ja ka peale panemisel kõige rohkem.

Politsei koostööpartnerina saadab G4Si juhtimiskeskus vajadusel patrulle ka politsei väljakutsetele. Samal printsiibil toimib ka koostöö mitme kohaliku omavalitsusega. Patrullid hoiavad lepingulisel piirkonnal silma peal, reageerides nii külakaupluse juures toimuvatele ülemeelikutele kogunemistele kui ka koolitagustele suitsupausidele.

Tõele au andes, tulevad juhtimiskeskusesse ka sellised kõned, mille peale nõrgema närvikavaga inimene haaraks palderjani tablettide järele. Olukordi on erinevaid nagu ka inimes

Juhtimiskeskus numbrites:

52 tehnilise valve operaatorit

8 mehitatud valve operaatorit

366 patrullkoosseisu töötajat

80 patrullautot

4 vahetuse ülemat

4 vanemoperaatorit

keskmine tööstaaž 6 aastat

keskmine vanus 33,5 aastat

kamba peale kokku on juhtimiskeskuse töötajatel 162 last


Kategooriad: Statistika   Huvitav  

Kommentaarid

Lisa kommentaar