Sinu eest valvel!

Juuli 2017

Viitenumbriga või -numbrita?

  • Kuupäev: 27.06.2017
    Autor: Kaja Issenko

Paljud kliendid on meie käest küsinud, miks G4S kasutab igal arvel eraldi viitenumbrit ja mis juhtub, kui arve tasumisel viitenumbrit mitte kasutada või mitme arve korraga tasumisel kasutada ühte viitenumbrit.
Aeg-ajalt jääb inimestele arusaamatuks, mis see viitenumber üldse on ja milleks seda vaja. Maksja nimi, arve summa ja näiteks objekti aadress maksekorralduse selgituse real peaks ju samamoodi G4Sile ütlema, millist arvet parajasti tasuda soovitakse.
Meie pearaamatupidaja Kaja Issaenko räägibki lähemalt sellest, miks viitenumber vajalik on ning kuidas saab klient pika viitenumbri arvele kirjutamist vältida.

Mis on viitenumber?
Viitenumber on numbriline makse selgitus. Korrektne viitenumber võimaldab raamatupidamistarkvaral kliendi tehtud rahalise ülekande ja selle aluseks oleva arve omavahel automaatselt siduda. 
G4Si unikaalne viitenumber sisaldab kliendinumbrit, arvenumbrit ja lõpus ühekohalist kontrolljärku, mis arvutatakse automaatselt. Siseriiklikel maksetel kontrollib pank viitenumbri vastavust standardile ning kannab seejärel laekumise edasi firma arvelduskontole. Maksed, mille viitenumber standardile ei vasta, tagastab pank maksjale.


Foto: Pixabay.com

Kas arve- või kliendipõhine viitenumber?
Kliendi jaoks oleks maksete tegemine kliendipõhise ehk igal arvel sama viitenumbriga mõnevõrra lihtsam. Miks G4S kasutab siis arvepõhist, mitte kliendipõhist viitenumbrit?
Meil on 55 000 püsiklienti, kellele väljastatakse igas kuus vähemalt üks arve lepingulise teenuse eest. Samal ajal saavad paljud neist kuu jooksul lisaks arveid näiteks hoolduse, patrullekipaaži väljasõidu, seadmete ja nende paigalduse, tuleohutustarvikute ostu või muude kaupade ja teenuste eest. Kui kliendil on G4Si valves mitu objekti (eraklientidel näiteks linna- ja maakodu), võib ta kuus saada valve- ja muude teenuste eest päris mitu arvet. Arvepõhine viitenumber võimaldab pangapäeva lõppedes laekumised automaatselt õigete arvetega siduda, laekumise info liigub kiiresti kliendihaldusprogrammi ja e-teenindusse. Nii näeb klient e-teeninduses alati värskeimat infot oma arvelduste kohta.
Mittekorrektse viitenumbriga laekumise n-ö käsitsi sidumine nõuab aega ning info laekumise kohta liigub kliendihaldusprogrammi ja e-teenindusse viivitusega. Lisaks aitab arvepõhine viitenumber meie klienditeenindusel aru saada, millise arve eest kliendil võlgnevus on tekkinud, ja kliendiga sel teemal vajadusel täpsemini suhelda.

Kuidas vältida iga kord viitenumbri maksekorraldusele kirjutamist?
Selleks on kaks lihtsat ja mugavat võimalust.
Kõik kliendi arved ja muu teenustega seotud info on olemas meie e-teeninduses aadressil minu.g4s.ee. E-teeninduses pangalingi kaudu arveid tasudes kantakse viitenumber koos muu vajaliku infoga automaatselt eeltäidetud maksekorraldusele. E-teenindus on personaalne ja sinna saad sisse logida lauaarvutist või oma nutiseadmest, kasutades ID-kaarti või Mobiil-ID-d või tehes seda pangalingi kaudu.



Teine võimalus on oma pangas sõlmida e-arve püsimakse (vana nimega otsekorraldus) leping. Sel juhul hoolitseb pank ise õigeaegse ja korrektsete rekvisiitidega makse eest. E-arve püsimakset kasutab üle kahe kolmandiku eraklientidest.


Kaja Issenko
G4Si pearaamatupidaja

Kategooriad: Juuli 2017  

Kommentaarid

Lisa kommentaar