Sinu eest valvel!

August 2018

Teeme seda „tülikat“ turvakontrolli Sinu jaoks

  • Kuupäev: 30.07.2018
    Autor: Villu Õun

Meie ettevõttes on hea komme käia aeg-ajalt ka teiste osakondade tööd uudistamas, et saada ettekujutus, kuidas G4Sis iga pisim detail töötab ja lõpuks terviku moodustab. Kord aastas on meil lausa töövarjupäev, kus igal töötajal on võimalik meie ettevõttes teist ametit katsetada. Lennundusjulgestajad elavad justkui täiesti oma maailmas ning nende ametit ühel päeval lihtsalt proovida ka ei saa, kuna lennundusjulgestajaks saamine on minimaalselt kuu aja pikkune protsess, mis vajab spetsiifilisi koolitusi ja töötõendeid. Seetõttu on võimalik nende tööd lihtsalt eemalt jälgida ja neilt endilt küsida, miks nad seda tööd teevad ja kuidas inimesed nende töösse suhtuvad.

Lennundusjulgestajad leidsid, et nende töö paistab eemalt karmim kui see tegelikult on. Nende sõnul on töö huvitav, kuna iga päev on uus, täis erinevaid inimesi ja juhtumisi. Inimestega viisakas suhtlemine ja lendude turvalisuse tagamine on nende südameasjaks. Isegi kui naeratus pika tööpäeva lõpuks natuke ära vajub, on see väsimuse märk, mitte tüdimus tööst. Eranditult kõik töötajad, kellega suhtlesime, kinnitasid, et hoolimata pikkadest tööpäevadest nad armastavad oma tööd ja kollektiivi ning tunnevad, et teevad siin elus väga olulist asja – tagavad kõikidele reisijatele turvalised lennud.

Intervjuudest jäi kõlama, et inimesed aga vastupidi tunnevad, et julgestustöötajad kiusavad neid, kuigi tegelikult tehakse seda kõike just reisijate turvalisuse nimel. See on asja vastuolulisus. Isegi kui nad tööle tulles mõtlevad, et on täna kõigiga viisakad ja sõbralikud, tuleb üsna ruttu tõdeda, et viisakas töö ei anna tegelikult üldse tulemust. Inimesed hakkavad soovidele (vedelike väljavõtmine jms) alles siis vastu tulema, kui teha konkreetset häält – nad tuleb lihtsalt üles äratada. Olles malbe, positiivne ja hea, inimesed justkui ei märkagi, mida julgestustöötaja neile ütleb, proovivad lihtsalt kontrollist läbi libiseda ning on halva üllatuse ees kui pärast kohvri masinast läbi käimist tuleb neil ikkagi tagasi pöörduda ja kohver ette näidata. Ühesõnaga tegelikult ei ole lennundusjulgestajad kurjad või pahurad, vaid konkreetsus aitab neil reisijaid ärksana hoida ning seeläbi turvakontroll kõikide jaoks tõrgeteta, kiirem ja efektiivsem hoida. Samas tuli ka välja, et naissoost lennundusjulgestajatel esineb sellist probleemi vähem ning üleüldse hakkavad reisijad järjest rohkem turvakontrolli vajalikkusest aru saama.

Kui värav hakkab piiksuma ja julgestustöötaja peab reisija juurde minema, ei ole see tegelikult ebamugav ainult reisija jaoks, vaid täiesti esimestel tööpäevadel võtab see julgestustöötajatel ka seest värisema. Põhjus lihtne – nad mõtlevad, kuidas läheneda nii, et see reisija jaoks võimalikult viisakalt kõlaks ning keegi end ebamugavalt tundma ei peaks, kuna piinlikkuse tekitamine ei ole ju eesmärk omaette. Reisijatele tahetakse pakkuda ka turvakontrollis head kliendikogemust, aga seejuures jääb prioriteediks ikkagi see, et mitte keegi ohtlike relvade või ainetega lennukile ei pääseks ning kõikidel lendudel oleks turvalisus tagatud.

Kui ka Sina tead kedagi, kellele meeldib töö, kus iga päev on erinev ja kelle jaoks võiks olla oluline meie lennujaamast väljuvate lendude turvaliseks muutmine, siis võtke ühendust personal@ee.g4s.com või tutvuge vabade töökohtadega http://www.g4s.ee/karjaar/toopakkumised/vaata-toopakkumisi.

Villu Õun
G4Si valvedivisjoni direktor 

Kategooriad: August 2018  

Kommentaarid

Lisa kommentaar